Emmas begåvning i vals

Min bästa vän heter Emma och hon brukar vara väldigt omedvetet rolig, det vet nog de flesta om. Idag hade vi vett-och-etikett på idrotten inför balen och vi skulle bland annat lära oss att dansa vals. Emma tar på sig det stora ansvaret att vara kille (hon resonerade att hon måste ju lära Martin hur han ska dansa sen, för hon kan redan dansa som en tjej) och skulle föra mig i dansen. Låt mig också påpeka att hon tycker att hon "är kung på vals" fortfarande. Istället för att ett-två-trea som man gör i en vals så tog Emma små skutt i sidled, istället för att dansa ganska sakta som man gör i vals så drog hon upp tempot ordentligt och snurrade omkring en massa. Det gick ju jätte bra. Sen skulle hon styla framför Ingrid och Mico som satt och tittade på och dansade mig rakt in i ett par väskor så att jag ramlade baklänges och hon föll över mig.

Men Emma är kung på det där med vals alltså!

Kommentarer
Postat av: Daniella

hahah... "en tripp till sjukhuset" känns ändå hyfsat aktuellt på studenten för henne!

2009-04-22 @ 21:40:30
URL: http://deniella.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Haha, på balen också! Jag tippar på att hon kommer få något "emsi ryck", ramla, spricka upp klänningen och få massor av blåmärken :D

2009-04-23 @ 10:55:25
URL: http://grrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0