Jag får rysningar genom hela kroppen.

KAN DET BLI NOVEMBER NU!!!!

För vi ska ta studenten!

IDAG så är det middag på färjan och party som gäller! Det blir nog jätte bra skulle jag tro. IGÅR sattes betygen och det kändes obeskrivligt, helt fantastiskt! Nu är gymnasiet över. Det är ju sinnesjukt. Så nu är det 2 veckor av konstant firande kvar inför studenten bara!!

S-S-S-TOCKHOLM

Igår låg jag halvöd på soffan med hög feber, så Henrik kom hem från jobber för att ta hand om mig. Med sig hade han värktabletter, hostmedicin, febertermometer och glass! Så resten av eftermiddagen låg jag och sov i hans famn. Jag är säker på att jag har världens bästa pojkvän. Idag mår jag bättre men jag hostar och är jätte täppt i näsan, dessutom har jag världens tandvärk eftersom jag håller på att få en visdomstand. Det är inte roligt! Jag ser inte fram emot flygresan imorn, finns det nåt värre än att flyga när man är förkyld? Jag tror inte det.

Men vem bryr sig? OM TVÅ VECKOR TAR JAG STUDENTEN! IMORGON ÄR BETYGEN SATTA! Sen kan jag se fram emot en flytt till Stockholm om ett tag också, det ska bli så himla roligt. Life is great, även fast jag har mått bättre i mina dar.

Ikväll är det dessutom derby, AIK möter Hammarby så det ska bli kul. Jag har inte hunnit söka så mycket jobb som jag hade tänkt göra när jag var här nere, men jag antar att jag har en okej ursäkt eftersom jag är sjuk. Men ändå, det är väldigt synd. Men det löser sig.

Nu längtar jag faktiskt lite till Luleå så att jag och mamma kan sy färdigt min balklänning och så att studentfirandet kan börja! Det här kommer bli så bra!

ALANYA

Resans bästa: Allt häng på våran underbara balkong på ÅTTONDE våningen. Solen. Allt.
Resans sämsta: Att jag brände mig första dan!
Resans nattklubb(ar): The Doors och James Dean!
Resans roligaste: Min och Ingrids humor.
Resans drink: Peach daiquiri!
Resans lek: Chip chipbong!
Resans klantigaste: IRA KARABAN, motivering överflödig.
Resans intressantaste: Mötet med Viking, första personen som gått ur en nazistorganisation offentligt och här kommer det mest otippade - han är stylist för tony&guy.
Resans låt(ar): Kid Cudi - Day 'n' Nite (crookers remix) OCH Pitbull - Calle Ocho (75, brazil street)
Resans läskigaste: Förföljelsen vid strandpromenaden. GÅ INTE STRANDPROMENADER PÅ KVÄLLARNA.
Resans smartaste: Trött på alla turkar som ropar, vinkar och vill få in er i affärer/restauranger? Slå er för öronen och skrik så blir alla väldigt snopna. Roligt!
Resans pinsammaste: När vi upptäckte en balkong över gatan som såg våran underklädesdans på balkongen.
Resans upptäckt: Edbsybor är snälla!
Resans galnaste: Dans på bardiskar och champagnesprut.
Resans vackraste: VÅRAN UTSIKT FRÅN BALKONGEN PÅ 8E VÅNINGEN!
Resans skämt: Bajs (går att vidareutveckla, men här krävs det lite censur)
Resans hälsningsfras: Herreguuuud och tjenna svenska flickor!
Resans rättelse: UMEÅ OCH LULEÅ ÄR INTE SAMMA SAK.
Resans irritationsobjekt: Våra underbara grannar som inte vet hur man stänger sin balkongdörr/fönster och som borde gå en kurs i trevligt bemötande.
Resans stulna objekt: Cowboyhatten från Kalles, förlåt Pelle!
Resans besvikelse: Cleopatrastranden. Var det allt?!
Resans häftigaste: Båtturen på havet, alla grottor, utsikten och leran.
Resans "synd att vi inte hann": Green Beach!

Nu hinner jag inte mer, bilder kommer upp på facebook när jag orkar! VÄRLDENS BÄSTA RESA MED VÄRLDENS BÄSTA TJEJER.

Less than 2 days left

Jag kom hem från jobbet för en stund sen och är fortfarande helt uppe i varv och stressad, men dagen har gått fort tack och lov. Idag var den sista ordentliga skoldagen för mig, när jag kommer hem från Turkiet/Stockholm så är betygen satta och det betyder att resterande tid på gymnasiet kommer att vara väldigt lugn. Dessvärre kommer jag inte kunna njuta av den vetskapen förrän imorgon när jag sitter på flyget, har nämligen lite skolarbeten som ska skickas in + att jag måste tvätta, städa och packa. Men imorgon så!!

Sen så har gud svarat på mina böner! Min rumpa har blivit större! Det betyder DOCK att mina tajta jeansshorts från förra sommaren knappt passar längre... Mindre kul, haha. Men det är sånt man får ta när man är en bootylicious kvinna (I wish).

Förresten så kommer jag att ha en kamera med mig på resan, det blir JÄTTEroligt och snygga/fula/roliga/pinsamma bilder utlovas. Nu måste jag pysa och ta tag allt som jag skrev där uppe, så adjö.

Soldusch

Idag har jag solduschat, and I'm very much enjoying the result! Istället för sådär dassigt brun som man kan bli av solarium så blir man helt gyllene, fast man luktar ju inte särskilt gott just nu...

Ikväll hade jag tänkt att packa, men jag är så hiimla trött! Har legat och sovit på soffan (våran "nya" soffa som är så himla mjuk och skön!) i nån timme nu i för sig så orken kanske kommer tillbaka. Nu har jag bokat resa ner till Sthlm på fredag också, åker 19.35 och får en natt med min älskade innan vi åker vidare till turkiet! Vad skumt det kommer vara att knappt kunna prata med varandra på en vecka, vi som pratar i telefon typ tio gånger om dan. Bara några timmar utan hans röst så känns det konstigt! Men jag får väl överleva. Om mindre än två månader så bor vi ju ihop ;-) hihi!

Förresten så älskar jag Luleå när det fortfarande är ljust vid den här tiden! Imorn blir det jobb mellan 12-18! HEJDÅ.

3 DAGAR KVAR!!

IDAG HAR JAG VARIT SÅ JÄVLA DUKTIG. Emma, du kan slänga dig i väggen.
Jag har
Skrivit min personliga utvärdering av projektarbetet
Skrivit min del av projektrapporten
Skrivit min "del" av grupparbetet i LPL
Gjort bort ett engelska skrivtest
Gjort bort en redovisning om evolution i Nk B (SOM JAG FÖR ÖVRIGT SKREV FRÅN SCRATCH INNAN SKOLAN IMORSE)
Gjort en väderobservation
Gjort en hälsodagbok+utvärdering
Skrivit en observationsuppgift i Ps B

Ja, det är sant. Fy fan vad jävla duktig jag är.

Imorn är det poledancing på morgonen, sen jobb till 18 och så fortsätta plugga. JAG ÄR BARA TAGGAD.
PÅ FREDAG ÅKER VI YESS!! PÅ FREDAG ÄR HELVETET ÖVER FÖRALLTID!!

Tips!

Glad fjäril är en skönhetssalong här i Luleå, och just nu finns ett jättebra erbjudande för alla som ska ta studenten!

Om du ska ta studenten i vår så får du välja 3 olika behandlingar för 500 kr! (ord pris ca 950) Behandlingar som du kan välja mellan är:

VAXNING
FÄRGNING AV  ÖGONBRYN OCH FRANSAR
SOLDUSCH
MANIKYR
PEDIKYR
MAKE UP

Ögonfransböjning 250 kr (ord pris 350 kr)
Ögonfransförlängning 650 kr (ord pris 950 kr)

Make up eller soldusch kan ju alltid vara något inför balen ;-) passa på nu!

Just idag

Nu har jag suttit i 2 timmar och pluggat historia, så jag tar en paus resten kvällen. Förresten har jag kommit på precis hur jag ska göra med mitt liv nu, eller nja nästan iallafall, haha. Det blir att stanna i luleå nån månad efter studenten eftersom jag har fått jobb här, men sen blir det Stockholm. Sen så ska jag försöka söka in på college i England nästa år och läsa arts & design, så jag har alltså lite mer än ett år på mig att sammanställa en portfolio. Det ska bli jätte roligt! Är faktiskt väldigt taggad på att läsa vidare, dels för att det förhoppningsvis blir utomlands och något jag verkligen vill plugga, men också för att det ska bli jävligt skönt att utbilda sig inom något så att man kan skaffa sig ett ordentligt jobb!

Förresten kan jag ju nämna att jag har en skolvecka kvar på gymnasiet. Hur sjukt är inte det? Om en vecka har jag gjort bort allt plugg, då åker vi till Turkiet och sen blir det Stockholm i några dagar också. Kommer hem lagomt till betygen är satta och allt studentfirande drar igång ordentligt! Det blir nog vääldigt bra tror jag.

Missa inte årets händelse den 8:e juni!

För några veckor sen nämnde jag något om att jag hade fått ett glädjebesked som jag inte kunde skriva om på bloggen än, men nu kan jag det! Det är nämligen så att JAG SKA BLI MOSTER!! Jag är nog världens stoltaste moster-to-be, även om det har hunnit sjunka in lite sen jag fick reda på det. Världens bästa moster ska jag bli också! Alltså. Min syster ska ha barn, det är helt otroligt!

Jag har dessutom hittat världens snyggaste balskor, är så himla nöjd! Nu har jag bara massa skolgrejs att göra och sen drar vi till Alanyyyyaa, efter det blir det några dagar i Stockholm för att leta jobb. Fast jag har fått ett jobb här i Luleå också, kan jag ju nämna.

Sen kan jag ju passa på att nämna Ingrids Bajsgala som hon annordnar hemma hos sig den 8:e juni, det är fritt fram att nominera vem som helst på hennes blogg!

Baby I'm a fool for you

Den här helgen har innehållit det mesta! Grace i torsdags var roligt, speciellt när jag, Emma och Pa styrde upp lilla dansgolvet som var helt tomt. Danni stod i baren och asgarvade, tydligen såg vi ut som hämtade ur en Alcazar video. Resten av helgen har bestått av grillat, födelsedagsfika, promenad till björx, bilfärd lång långt bort för att se på street race och så självklart en massa mys med min bästa! Jag har dessutom fått ett väldigt fint AIK-klistermärke på min spegel. Han gör sina avtryck!

Jag älskar dig Henrik, du är verkligen bäst. Jag tror jag skulle kunna skriva en hel bok om anledningarna bakom de orden, men jag vill bara att du ska veta att jag verkligen uppskattar att du alltid finns här för mig vad det än gäller. Tack. Du är fullkomligt underbar, grattis på 9-månaders dagen! :-)