I valet och kvalet

Idag har jag träffat pappa och Joar en sväng och ätit lunch innan dom skulle vidare till Luleå. Just nu sitter jag och ritar. Jag har mycket att göra. Hela köket är fullt med disk och det är Henriks tur att diska, men han har erbjudit mig 200 spänn om jag gör det istället... Vore jag korkad om jag inte diskar för att jag är för lat? Det låter ganska idiotiskt. Men jag kan inte riktigt bestämma mig.

Dels för att 1) Jag har diskat 2 gånger i rad för att Henrik lurade mig att det var min tur sist trots att det inte var det. Och sist var det ännu mer disk och äckligare än vad det är nu. Tror det tog mig typ en timme att diska allt. Lurad blev jag. Därför vore det inte mer än rätt att han får diska allt äckel nu, och behålla sina 200 kr. Det handlar ju om stolthet!

2) Hur mycket stolthet har man när man är pank och arbetslös? 200 kr för att diska i 40 minuter är ju iallafall bättre än att hora. Eller?

Som sagt, ett väldigt svårt val detta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0