Nu får det vara nog!

Ira är i Odessa nu och alltid när hon vistas på ett ställe i världen med ett tangentbort som inte har Å, Ä eller Ö så envisas hon med att skriva ae oe och så vidare. Det här funkar inte mer! Jag orkar ju inte läsa vad som står! Hur svårt kan det vara att skriva a istället för Å och Ä och o istället för Ö? Så här ser hennes meningar ut:

"allt aer moejligt haer foer fan!" och "Jag kan vara stolt oever att saega att min broeder haer aer vaerldens gentlemen, dom saeger en till inte trampa i poelar, hjaelper en ner fron hoega hoejder och kommer med roliga foeslag oever hur man kan spendera kvaellen" 

Är det ens svenska? Det är inte typ... Danska hon försöker med?? Förstod NÅGON vad som stod där ens? Märker ni också att hon ibland blir så uppskruvad i sin egen felstavning att hon får in sina oe:n på ställen där det inte ens finns något Ö. Som Broder. Broeder. Se, hon blir ju helt snurrig av det själv. Det är inte bara orden som blir svåra att läsa, meningarna mister sin betydelse. Vad menas med "Dom saeger en till inte trampa i poelar"?? Jag tror helt och hållet att detta beror på översättningarna av våra svenska bokstäver. Det här är inte bra för någon!

Jag får huvudvärk! Det här måste få ett slut!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Håller med dig åretsbajsmeddiverseinnehåll, detta måste få ett slut!

2009-08-07 @ 15:46:17
URL: http://grrid.blogg.se/
Postat av: Emsi

kunde inte ha sagt det bättre själv ;) dags att göra som vanligt folk irabiira!! :P

2009-08-08 @ 13:22:58
URL: http://dreamsbyemma.blogg.se/
Postat av: ira

oh my god. dags att goera som vanligt folk kaera vaenner, LEARN HOW TO READ. hade jag laest ngt sont hade det inte varit ngt problem, so tyvaerr tjejer, jag tror det aer ni som saknar ngn funktion i hur man laeser saker och ting... broeder blir bröder och ingt ngn jaevla broder om du hade anvaent din lilla aerthjaerna. och ang. det andra kan jag aerligt saega att det borde ha stott 'dom saeger till en att inte trampa i poelar', var vaell inte so jaevla svort att fatta? oh my god saeger jag igen. meningen betyder exakt som det loter.



kort samman fattning om ni stenoldersmaenniskor inte fattar:

ae = ä,

oe = ö,

o = å



tack och hej efterblivna bajskorvar

2009-08-09 @ 16:25:43
Postat av: moa

men då borde det stått MINA bröder, ju! Och nej det är bara du som försöker vara cool. Det kan ju inte underlätta att skriva en massa extra bokstäver!



Am I right!!?



Yes I am.



Bajs på dig Ira!

2009-08-09 @ 22:58:44
Postat av: Ingrid

YES YOU ARE MOA!!!

2009-08-10 @ 08:31:33
URL: http://grrid.blogg.se/
Postat av: ira

men jaevla smart ass, troru jag behoever 'foersoeka' vara cool eller, det aer ju raett obvious att jag redan aer det. och du lilla ms.bigbrain var god och foerklara hur annars man ska skriva utan dom tre sista bokstaeverna i alfabetet po tangentborder??



du = toent.



2009-08-10 @ 19:48:32
Postat av: Anonym

OCH hur ofta haender det inte att man missar en bokstav eller tvo naer man skriver?? om annat trodde jag att du kaende mig och VISSTE att jag aer do jaevligt bra po det, anvaend dina smo hjaernceller foer att laesa, aer inte so jaevla svort!!



vad ere foer efterblivna vaenner jag har egentligen??



2009-08-10 @ 19:52:38
Postat av: moa

toent, vad är det? to-ent. toent. Ne, aldrig hört det ordet, vad betyder det?



Eftersom vi inte är dom enda som stör oss på din lilla fixidé här om oe:n och ae:n så kanske det är du som är efterbliven. Jag tror nämligen att det var jävligt coolt med ae:n istället för ä:n i mellanstadiet eller nåt sånt där.



Som svar på frågan hur man ska skriva utan de sista bokstäverna i alfabetet:



MED A OCH O SOM ALLA NORMALA MÄNNISKOR GÖR.



Jag känner ju dig, och jag vet att du aldrig orkar läsa igenom dina texter på bloggen etc. innan du publicerar. Har du läst igenom dina mongotexter nångång? Gör det. Läs igenom hur du skriver. Du lär förstå själv, fast.. Självklart kommer du förneka det för mig. Men jag vet nog, Ira. Jag vet.

2009-08-11 @ 11:51:04
Postat av: Ingrid

Hahahahah hahaha hahhahahahahaha hahahah aha hah ahahahahahah ah ah.. Tack för underhållningen ;) Måste medge att Moa tar hem den här fighten eftersom att hon uppenbarligen har rätt!

2009-08-11 @ 13:41:19
URL: http://grrid.blogg.se/
Postat av: Emsi

hahahahahhha solklar vinst moa!!!

2009-08-11 @ 23:47:50
URL: http://dreamsbyemma.blogg.se/
Postat av: Daniella

hahahahah

2009-08-12 @ 16:54:18
URL: http://deniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0