Tarantino-maraton

Just nu sitter jag och äter scrambled eggs som Bäckis gjord, han är en ganska duktig kock faktiskt. Han brukar sätta öl i köttfärssåsen, tydligen ska det vara jättegott men jag har inte smakat än. I helgen har vi Tarantino-maraton, hittills har vi sett 3 filmer. Tarantino är utan tvekan min favorit-regissör, varenda scen i hans filmer är ett jävla konstverk. Jag är fullkomligt kär i Ingloriuos Basterds, den var perfektion från början till slut. Jag har aldrig riktigt tyckt om andra världskriget-filmer, eftersom man alltid vet hur det slutar. Men när tarantino gör en sån film så kan man verkligen lita på att han kommer göra den på SITT sätt med det slut han tycker att det borde vara. Brad Pitt gör en underbar roll och Hitler blir sönderskjuten i ansiktet. När den scenen kom satt hela biosalongen tysta förutom jag och Henka som satt och asgarvade! Den scenen är Tarantino rakt igenom.
Fast det är klart, om man inte vet hur Tarantino fungerar och förväntar sig en vanlig film om andra världskriget så lär man bli lite fundersam. Men om man älskar Tarantino så blir man allt annat än besviken, mannen är ett geni.
True Romance är en av mina favoritfilmer, Arquette gör en fantastisk roll och Tarantino är expert på att få kvinnor att framstå som tuffa, självständiga och ibland galna. Det är nog det bästa med honom, i nästan varje film har han med en stark kvinnlig roll.
Här är en av filmhistorens bästa dialoger. Quentin Tarantino är ett geni helt enkelt.
1
Se också Reservoir dogs, Death proof och Pulp fiction. Och Kill Bill såklart! Se alla filmer han har gjort förresten Fast kanske inte From dusk till dawn. Det skulle väl vara den enda jag inte riktigt älskar.

Kommentarer
Postat av: Emma

du som skulle bli bättre på att uppdatera!! ;)

2009-09-01 @ 20:09:22
URL: http://dreamsbyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0