Vårkänslor

Idag var det blå himmel och sol! Då kändes våren nära. Men jag minns att exakt samma sak hände förra veckan, det blev bra väder och så fick jag världens vårkänslor och förhoppningar. En dag senare var det tjugo minusgrader och tio meter snö utanför fönstret, det var mörkt och mulet och äckligt. Så jag tänker inte bli glad över det fina vädret, för då kommer the big guy (eller whoever) att vilja jävlas och så upprepas samma procedur. Säkert.

Men jag måste erkänna att det är lite lättare att stiga upp på morgonen när solen lyser utanför, det är inte samma ångest som annars. Kanske kan jag få lite bättre närvaroprocent under våren, för det har verkligen varit omotiverande och ibland helt omöjligt att kliva upp tidigt under vintern. Jag har legat i min säng när klockan ringt, mörkret utanför har signalerat att det är fel att gå upp och varenda muskel har sagt ifrån och totalvägrat att gå ur sängen. Då finns det inte så mycket att göra, jag är ju beroende av mina muskler för att kunna röra mig liksom. Men jag lovar er nu, alla tre som läser min blogg, att nästa vinter tänker jag inte befinna mig i ett snökaos. Nästa vinter tänker jag vara i ett exotiskt, varmt och vackert land vid den här tiden. Jag tänker vara solbränd och snygg medan ni kämpar för att ta er upp i mörkret, när ni fryser i väntan på bussen varje morgon och när erat hår blir till små istappar om ni går ute efter att ni har duschat.

Jag lovar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0