Skräck

Jag både älskar och hatar skräckfilmer. Jag kan längta efter att se en men när jag väl sitter där så får jag ångest och vill bara bort, men har man väl börjat se så MÅSTE man ju se slutet. Det vet alla. Det är verkligen en skräckblandad förtjusning för dessa filmer, jag blir av någon anledning fascinerad och går runt och tänker på dem länge efteråt. Jag är vidskeplig också, kan inte sova för svarta madame och liknande. Henrik tycker det är jätteroligt men han förstår inte allvaret. Han kan retas ibland med att säga svarta madame ramsan och jag får allvarligt talat panik och skriker. Vidskeplig alltså. Igår såg vi klart en skräckserie som handlar om en tjej vars bästa vän ska gifta sig på en ö. För 7 år sen härjade en seriemördare där och nu när alla är tillbaka så börjar samma sak hända igen, bröllopsgästerna försvinner en efter en och blir mördade på groteska sätt.

Serien heter Harper's Island och är i 13 delar så det är liksom en superlång skräckfilm som man går och suger på jättelänge. Vill se fortsättningen vill inte se fortsättningen. Vem är mördaren? Vem ska dö nästa gång? Om man ska gömma 250 000 dollar VARFÖR gräver man ner det i skogen mitt i natten?? 

Det är många frågor som ploppar upp som man går och tänker på hela dagarna. Man blir irriterad, tänke på hur annorlunda man själv hade handlat och hur korkade vissa av personerna är. När vi låg och skulle sova igår sa jag "Jag hade velat vara med i en skräckfilm!" sen  kom jag på mig själv... "eeh... Peppar peppar" man måste ju vara försiktig. Vet aldrig om en högre makt sätter en i ett skräckfilmscenario bara för att "Jaså det vill hon! tror hon skulle klara sig bra? Det ska vi allt bli två om". Jag tar inga risker helt enkelt.

Men jag hade faktiskt en point med det här inlägget även om det inte verkar så. I ett av de sista avsnitten så har gruppen som fortfarande lever delat upp sig och de flesta kvinnorna + ett barn och en man är på öns lilla krog och gömmer sig. In kommer mördaren men en lång kniv. Liknar mer ett svärd, och dödar först tjejen som äger baren. Alla börjar ta sig ut genom ett fönster och den enda mannen som finns där försöker hålla borta mördaren med en kniv som är kanske... 15 cm. Inte speciellt lyckat. MEN HÖR HÄR det jag blir så frustrerad över. Tjejen som ska gifta sig kollar på, tar ett hagelgevär och går där ifrån för att skydda sig ifall mördaren följer efter. Jag upprepar. Hon tar hagelgeväret när mördaren svingar med sitt svärd mot en annan man och GÅR DÄRIFRÅN. Flyr. Med hagelgeväret. Istället för att skjuta skallen av mördaren när hon bara var nån meter bort.

VARFÖR är alla skräckfilmsdeltagare dumma i huvudet? Det är min fråga för idag.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Moa, din uppdatering håller inte. Därför har du precis tagit hem alla priser, i alla kategorier, i min bajsgala! Du är härmed årets bajs med diverse äckligt innehåll. PUSS!!

2009-07-31 @ 13:54:40
URL: http://grrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0