Melodifestivalen 2009

Här sitter jag och har nyss kollat på melodifestivalen! Första gången för iår och det är för att jag blir så besviken på Sverige. Petra Mede anstränger sig för att vara rolig och lyckas då och då och ingen kommer med ett roligt och intressant bidrag som faktiskt har en CHANS i eurovision. För att inte tala om hur det svenska folket röstar... *ryser*. Det är bara samma gamla tråkiga känsla i varje låt, ingen vågar komma med nåt nytt, ingen vågar stå ut. Förutom typ den här grekiska låten, den hade säkert haft en bra chans. Vi svenskar är så trångsynta, är det bara jag som fattar att vi have to think outside the box (som är Sverige) och istället för att rösta på en låt som vi tycker är bra, tänka lite längre och rösta på en låt som resten av europa skulle tycka är bra? Eller är det bara jag som är tävlingsinriktad i det här landet? va? Nej, hade jag fått bestämma så skulle Tingeling ha vunnit, DÄR hade vi haft en chans. Det hade varit fullkomligt klockrent.

Men nog om melodifestivalen.

Tanken var att jag skulle sitta på kulturens idag och plugga i några timmar, men efter min och Emmas spontana festkväll igår så var jag för bakis och för trött för att min hjärna skulle fungera någorlunda bra. Not good! Förövrigt en väldigt rolig kväll, skönt att ha min Emsi hemma igen!

Kommentarer
Postat av: ira

HATE TO SAY I TOLD YOU SO!!!!!

(ang. plugget)



och vem ska oka till moskva och foerlora shiten i sveriges namn nu?

2009-03-15 @ 03:39:12
Postat av: emsi

nåå he va ju som roligt ;D hehe

Btw. jag kommer nog förbi idag och så kan vi byta grejer ;)ringer innan dock!

2009-03-15 @ 11:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0